Najpopularniejszy w Polsce blog z kategorii food&travel
CZYTASZ

Wakacje w Europie: 6 najciekawszych kierunków

Z wyjazdami jest tak, że na wrażenia, które przywieziemy wpływa nie tylko miejsce, ale również ludzie, smaki i cała masa innych doświadczeń. Dopiero ta mieszanka sprawia, że chcesz wrócić. Lub nie. Postanowiłam zebrać w jednym miejscu te miejsca, które odwiedziliśmy w ostatnich dwóch-trzech latach i rekomendujemy szczególnie, bo najgłębiej zapadły nam w serca.

1 Grecja

Pierwszy raz wspólnie byliśmy w Grecji jakieś dziewięć lat temu. Później wiele razy wracaliśmy, mamy tam przyjaciół i miejsca, w których czujemy się jak na udeptanej ziemi. Ale największym oczarowaniem była Kreta. Przede wszystkim z powodu fenomenalnego jedzenia, ale także cudownej otwartości i gościnności Kreteńczyków. Mają nawet na to swoją nazwę: filoxenia. To coś więcej, niż nasza „gościnność”. Wiem, że na Kretę jeszcze wrócimy i wiem, że nie będzie to jeden raz, a plaże Elafonisi i Balos to jedne z najpiękniejszych plaż, jakie widziałam w Europie. Jeśli zdecydujecie się na ten kierunek, to wszystko co napisaliśmy (i nagraliśmy!) o Krecie znajdziecie pod tym linkiem.

2. Słowenia

Piran to nasza miłość i dobrze o tym wiecie. W przeciągu półtora roku byliśmy tam trzy razy. Słowenia jest przepiękna, mimo niewielkiej powierzchni ma ogrom atrakcji do zaoferowania, a obok niezwykłej przyrody w pakiecie dostajecie świetne jedzenie, cudownie świeże ryby i owoce morza oraz otwartych, serdecznych ludzi. Mimo dość krótkiej linii brzegowej znajdziecie tu wszystko, co Morze Śródziemne ma do zaoferowania. Słowenia to jest kozak. Wszystko o Słowenii tutaj.

3. Czarnogóra

11010506_825042830896180_2047409611661151256_n

Nie był to szczególnie długo planowany wyjazd. Po prostu wsiedliśmy w samochód i pojechaliśmy. W Czarnogórze spędziliśmy Wielkanoc zajadając się jajkami, serami i wędlinami od okolicznych chłopów. Cudowność. To niewielkie państwo ma cały wachlarz wspaniałości. Ma przepiękne miasteczka, ma obezwładniająco piękną Bokę Kotorską, ma piękną linię brzegową z piaszczystymi plażami, ma magiczne góry i rwące rzeki. Do tego dobre jedzenie i ludzie z sercem na dłoni. Czarnogóra jest super. Macie ją opisaną całą tutaj.

4. Włochy

To proste, że nie mogło ich zabraknąć w tym zestawieniu. Do Włoch wracamy najczęściej. W tym roku byliśmy już trzy razy i zastanawiam się, czy to czasem nie jest małe przegięcie? A z drugiej strony różnorodność tego kraju sprawia, że nie nudzi się nigdy. Nadal miło wspominam wybrzeże Amalfi, a kiedy myślę o pizzy z neapolitańskiego Da Michele, to cieknie mi ślinka. Lubię Rzym, nawet bardzo. Przepadam za włoskimi Alpami, a Jezioro Garda jest grane zawsze, jeśli tylko jesteśmy w okolicy. Ba! Nawet Wenecję udało nam się odczarować i znaleźć sposób, aby zwiedzać ją całkowicie bez turystów. Tak, w szczycie sezonu. Włochy są dobre na wszystko. Wszystkie teksty o tym pięknym kraju znajdziecie tutaj (Wybrzeże Amalfi, Capri, Turyn i Rzym), tutaj Jezioro Garda, Południowy Tyrol, Wenecję i Sycylię.

5. Szwecja

Może to zaskakujący kierunek na wakacje, a może… wcale nie? Uwielbiam Szwecję za spokój, który tam po prostu jest. Za uprzejmość ludzi, za serdeczność, za bezinteresowny uśmiech. Oraz za kanapki z krewetkami, które pozornie wyglądają na całkiem zdrowe, dopóki nie odkryjesz, że pod spodem jest chochla majonezu. Szwecja jest naprawdę fajnym krajem, zwłaszcza jeśli podróżujecie z dzieciakami. Nie pisałam o niej wiele, ale to co jest, jest tutaj.

6. Francja

Nie mam wielkiego ciśnienia, aby wracać do Francji. Pewnie dlatego, że mieszkałam tam przez kilka lat i nieźle poznałam ten kraj. Stąd wiem, że potrafi być obłędnie smaczny i bardzo, bardzo różnorodny. Ostatni raz byliśmy na Lazurowym Wybrzeżu, zahaczając też o Marsylię i Avignon. Ten kawałek Francji mamy dobrze opisany, szczególnie pod kątem jedzenia, więc jeśli chodzi Wam po głowie lans w Cannes, St. Tropez czy Nicei, to zajrzyjcie tutaj. Tekstów jest więcej, ale ten przewodnik ma w sobie wszystko, co ciekawe. I tak – to jest dobry wybór.